Thursday 24 August 2017

Magdalena WITKIEWICZ - "Pracownia dobrych myśli"

Magdalena WITKIEWICZ - "Pracownia Dobrych Myśli"

Po długiej przerwie w lekturze książek Witkiewicz, trafiła mnie się ta. Dotychczasowe oceny to: 7, 6, 6, 3. Wychodzi mnie, że to jej już trzynasta powieść, opublikowana w 2016, a to nie koniec, bo w 2017 wydała następną.

Pisałem w poprzednich recenzjach, że Witkiewicz przypomina mnie moją ukochaną Joannę Chmielewską. I ta książka również to potwierdza. Zbitki słów, błyskotliwe skojarzenia, inteligencja. Lecz najważniejszym jej walorem jest pogoda ducha i optymizm, czyli to, co każdemu czytelnikowi jest potrzebne.

Niech malkontenci burczą, że nie jest to literatura z najwyższej półki, bo nie jest, ale nastrój czytelnika po niej usprawiedliwia 10 gwiazdek jakie jej stawiam. Na wszystkie smutki... Witkiewicz!

No comments:

Post a Comment