Monday 12 October 2015

Bartłomiej RYCHTER - "Czarne złoto"

Bartłomiej RYCHTER - "Czarne złoto"

Rychter (ur. 1978) pochodzi z Sanoka, więc temat czuje. To jego czwarta książka, wydana w 2013 roku. Idzie w górę, ta ma na LC 6,94.
Trudno określić jednym słowem gatunek tej powieści, lecz ważniejsze że czytało mnie się dobrze, jak i że znalazłem sekwencję, którą później sprawdzę (s. 161):
"Tora zna trzy rodzaje występków. Awon to grzech popełniony świadomie, pod wpływem emocji. Pesza jest grzechem poważniejszym, świadomym i przemyślanym występkiem przeciw boskim prawom. Chataah to drobny występek popełniony przez nieuwagę..."

I właśnie koło strony 161, z której powyższy cytat pochodzi, ilość prawdopodobnych koncepcji zakończenia tej powieści grozy zaczęła w mojej głowie niepokojąco wzrastać, by ulegać redukcji po stronie 200. Do końca dzierżyłem kilka ciekawych opcji; niestety, autor mnie zbagatelizował i wybrał rozwiązanie prostackie, pozbawione jakiejkolwiek finezji.
Finis coronat opus (Koniec wieńczy dzieło). A tutaj - zniszczył

No comments:

Post a Comment