Tuesday 10 February 2015

Paweł CIEĆWIERZ - "Środkowy palec Opatrzności"

Paweł CIEĆWIERZ - "Środkowy palec Opatrzności"
Ciećwierz /ur.1978/, filmoznawca i dr literaturoznawstwa, napisał omawianą książkę w 2013, podobno jako kontynuację "Nekrofikcji" /2009/. Niestety, pech mnie prześladuje w moich poszukiwaniach ciekawej literatury. Zadowolony ze strony polskafantastyka.pl, dopiero co naciąłem się na Hemerlingu, a teraz znowu wpadłem, mimo, że wydawało mnie się, że doktorat autora ustrzeże mnie przed rozczarowaniem.

Po paru stronach, wydawało się, że mam do czynienia z groteską; niestety okazało się, że nie. A więc z czym? Odnoszę wrażenie, że sam autor zmieniał wielokrotnie swoją koncepcję w trakcie pisania, ale całość wyszła na "groch z kapustą". Do tego silenie się na ordynarny język, jak i niespójny atak na Kościół w ogóle, jak i eksponowanie problemu z Kościołem Narodowym to chwyty "pod publiczkę", które w żaden sposób nie uratują książki. A PAŁA, bo DOKTORAT zobowiązuje!!

No comments:

Post a Comment