Sunday 2 December 2018

Marek KRAJEWSKI - „Liczby Charona”


Odczekałem  następny  rok  i  znowu  sięgam  po  książkę  Krajewskiego,  który  jest  popularny  i  zbiera  całkiem  niezłe  dowody  uznania  od  czytelników.  Na  LC  ma  aktualnie  20  pozycji, 1086 fanów  i  13136 czytelników,  a  pięć  jego  książek osiągnęło  średnią  powyżej  7  gwiazdek.  Ta  ma  6,91 (2032 ocen i 171 opinii).  Wikipedia:
Liczby Charona – powieść kryminalna Marka Krajewskiego, wydana w 2011 roku.
Akcja powieści rozgrywa się w 1929 roku w polskim Lwowie i jego okolicach. Edward Popielski po utracie pracy w policji za niesubordynację zmuszony jest utrzymywać się z korepetycji. Ma teraz także czas na rozwiązywanie zagadek matematycznych i miłość. Od pięknej Renaty Sperling przyjmuje ryzykowne zlecenie detektywistyczne i szybko wpada w kłopoty. A tymczasem Lwowem wstrząsają brutalne zabójstwa kobiet. Opinia publiczna domaga się szybkiego złapania mordercy. Rozwiązanie tych kryminalnych zagadek to szansa dla Popielskiego na odzyskanie posady w policji.
Oprócz wątków kryminalnych w powieści przedstawiony jest także obraz z życia różnych grup społecznych przedwojennej Polski.”
Jednak  dobrze  zrobiłem,  że  jeszcze  raz  sięgnąłem  po  Krajewskiego,  bo  „Liczby  Charona”    zdecydowanie  lepsze  od  dotychczas  przeze  mnie  czytanych  tj  „Arena  Szczurów”,  „Erynie”, „Koniec  świata  w  Breslau”  i  ”Dżuma  w  Breslau”,  a  w  dodatku   jest  gematria,  o  której  się  naczytałem  z  okazji  Kabały  studiowanej  przeze  mnie  w  celu  zrozumienia  „Imienia  Róży”  Umberto  Eco.   Plus   też  dla  autora   za  odwagę  w  przedstawianiu  antysemityzmu  zakorzenionego  w  polskim  społeczeństwie.  Z  przyjemnością  stawiam  7/10 




No comments:

Post a Comment