Sarah Pinborough (ur.1972)…. (Wikipedia):
„… is an award-winning YA and adult thriller, fantasy and cross-genre novelist and screenwriter. She has
published more than 20 novels and has written for the BBC and is currently working with several television
companies on original projects. Her recent novels include the dystopian love
story, The Death House, and a
teenage thriller, 13 Minutes which
has been bought by Netflixwith Josh Schwartz adapting.
Her next adult novel, a psychological thriller, Behind
Her Eyes, was published in January 2017 from HarperFiction in the
UK. The book has sold to over twenty territories worldwide and was sold at
auction to the US in a significant deal to Flatiron, Macmillan. There are discussions on going with several movies
studios about the film adaptation, and it will be Radio 4's Book at Bedtime in
March…”
Wspomniane „Behind
Her Eyes” to
właśnie omawiane „Co
kryją jej oczy”,
które na LC ma 7,04 (900 ocen i 204 opinie).
A wiec wynik
dobry, a że
„de gustibus non
est disputandum” szczególnie
w przypadku „thrillera
psychologicznego”, to jedynie
powiem, że jeszcze
na sto stron
przed końcem byłem
przekonany, że określę
książkę jako przeciętne czytadło na
które niepotrzebnie zmarnowałem
czas. Jednakże zakończenie to
totalny idiotyzm, tak
bzdurny, że nawet
przy najlepszych chęciach
nie można go
przyswoić ani zaakceptować,
przez co czuję
się zrobiony w
BAMBUKO i z
Panią Sarah zrywam
znajomość na zawsze.
A, że taka
kpina ze mnie
musi być ukarana
stawiam bezdyskusyjną PAŁĘ i odradzam
lekturę wszystkim trzeźwo
myślącym. Amen.
Dodam jeszcze,
że wielokrotnie pojawiający się
słowo twór „kompartmentalizować” brzmi
źle i go
nie kupuję. “Kompartmentalizacja” jest (za wiki) nieświadomym mechanizmem
obronnym, który ludzki umysł stosuje by uniknąć dysonansu poznawczego, czyli
umysłowego dyskomfortu i niepokoju spowodowanego przez utrzymywanie przez daną
osobę dwóch wzajemnie sprzecznych i/lub wykluczających się wartości, emocji,
opinii, przekonań, wierzeń, itp.
No comments:
Post a Comment