Saturday 15 July 2017

Remigiusz MRÓZ - "Kasacja"

Remigiusz MRÓZ - "Kasacja"

Czytam w LC:
"...Remigiusz Mróz (ur. 15 stycznia 1987 w Opolu) - polski pisarz, autor powieści oraz cyklu publicystycznego "Kurs pisania". Ukończył z wyróżnieniem Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych. .."

A w notce redakcyjnej:
"...Dwoje prawników zostaje wciągniętych w wir manipulacji, który sięga dalej, niż mogliby przypuszczać.."

Dwoje prawników... - temat dla doktora praw wyśmienity. Podchodzę z rezerwą po nieudanej przygodzie z "Ekspozycją". (Do próby weryfikacji Mroza skłonił mnie plugawy język w "Kamiennej nocy" Grzegorzewskiej).

Po prostu jestem genialny, że postanowiłem ponownie czytać Mroza. Dzięki temu nie przespałem nocy, a w tej chwili, w samo południe, chcę natychmiast podzielić się z Państwem zachwytem nad tą książką. Zaczynam od sprawy najbardziej kontrowersyjnej czyli rynsztokowego języka: w przeciwieństwie do wspomnianych wyżej książek, jedyne przerywniki typu „kurwa” wypowiada adwokatka, ale jest to poniekąd nieodzowne do stworzenia jej „krwistego” wizerunku. A całość napisana została dobrą polszczyzną, zgodnie z uzasadnionymi oczekiwaniami wobec doktora prawa, który to tytuł zobligował autora do profesjonalnego przedstawienia problematyki sądowniczej.

Wszystko logiczne, czyta się świetnie; uważam, że to jeden z najlepszych kryminałów jakie ostatnio czytałem i z wielką przyjemnością stawiam 10 gwiazdek, aby zapomnieć o moim pechu, że znajomość z Mrozem zacząłem od „Ekspozycji”. Czyli weryfikacja udana.

No comments:

Post a Comment