Wednesday 27 February 2019

Jean Marcel BRULLER (VERCORS) - "Zwierzęta niezwierzęta"


 VERCORS  -  „Zwierzęta  niezwierzęta”

Przypadkowo  znalazłem  w  bibliotece  córki  książkę,  którą  zachwycałem  się   ponad  60  lat  temu,  bo  wtedy   były   modne  dwie  książki  Vercorsa:  ta  oraz   „Milczenie  morza”.   Nie  znalazłem  Vercorsa  na   LC,  choć  znalazłem  tytuł   pod  dotychczas  nieznanym  mnie  nazwiskiem  Jean Marcel Bruller.  Sprawdziłem,  to  „mój”  Vercors,  a  oceny:  ta  - 7 (2 ocen i 0 opinii),  a  „Milczenie  morza” -  7,2 (25 ocen i 1 opinia).   Znaczy  się:  poszedł  w  zapomnienie,  a  ząb  czasu  go   zmielił.   Ale  UWAGA  FANI   HISTORII  FANTASTYKI:   TO  DLA  WAS,  bo…  (Wikipedia):

 

„…Jean  Marcel  Bruller  (1902-1991),  znany  jako  Vercors – francuski  pisarz  i  ilustrator..    …Kilka  z  jego  książek  zawiera  motywy  fantasy  i  fantastyki  naukowej.  W  napisanej  w  1952 powieści  ‘Zwierzęta,  niezwierzęta’  porusza  kwestię  istoty  i  granic  człowieczeństwa…”
Powiem  tylko  o  punkcie  wyjściowym;  bohater  ma  z  małpą  dzieci,  ha,  ha!  Jak  do  tego  doszło  proszę  poczytać  samemu.
Literatura  ‘fantasy’    tak  się  rozwinęła,  że  ta  miła  opowieść  jest  uroczo  naiwna,  a  warta  zaliczenia  przez  kronikarzy  tego  gatunku  literackiego.  Ja -  stary,  ze  względu  na  sentyment  do  lektur  mojej  młodości  daję  7/10

1 comment: