Saturday 15 October 2016

Małgorzata MUSIEROWICZ - "Szósta klepka"

Małgorzata MUSIEROWICZ - "Szósta klepka"

Małgorzata Musierowicz (ur. 1945), z domu Barańczak, starsza siostra Stanisława Barańczaka (1946 – 2014), - absolwentka ASP, polska pisarka, autorka książek dla dzieci i młodzieży, ilustratorka. Twórczyni cyklu powieściowego "Jeżycjada" ( nazwa od miejsca zamieszkania autorki - Jeżyce w Poznaniu). Omawiana pozycja jest drugą w cyklu i została wydana w 1977 roku. Na wniosek dzieci została Kawalerem Orderu Uśmiechu w 1994 roku.
Nie czuję się na siłach oceniać, bo czasy za bardzo się zmieniły. Szesnastoletnia Cesia uczęszcza do I klasy i jest (według mnie) infantylna, bo za moich czasów w jej wieku robiło się maturę bądź zaczynało klasę maturalną. W wieku siedemnastu lat byłem na studiach, prowadziłem dorosłe życie, a znajomością literatury czy polityki reprezentowałem wyższy poziom od swojego obecnego. Toteż nie jestem w stanie zrozumieć dziecięcych problemów współczesnych nastolatków.
A książka? Bardzo sympatyczna, więc by nie psuć statystyki, jak i pamiętając, że nieznana mnie dotychczas autorka jest siostrą świetnie mnie znanego i cenionego poety i tłumacza, stawiam gwiazdek 7.

No comments:

Post a Comment