Tuesday 21 June 2016

Sławomir ORSKI - "Pink Floyd - psychodeliczny fenomen"

Sławomir ORSKI - "Pink Floyd - psychodeliczny fenomen"

Z Wikipedii:
".....angielski zespół rockowy założony w 1965 roku w Londynie, Ich twórczość, początkowo klasyfikowana jako rock psychodeliczny, w późniejszych latach nabrała cech rocka progresywnego. Grupa znana jest z filozoficznie zabarwionych tekstów piosenek, eksperymentów z dźwiękiem, innowacyjnego podejścia do kwestii grafiki w albumach oraz rozbudowanych występów koncertowych. Sprzedali na całym świecie ponad 250 milionów albumów...."

Wśród książek o nich Wikipedia jak najbardziej wymienia omawianą pozycję, jako wydaną w 1991, a poprawioną w 1994; i tą poprawioną ja dysponuję. O autorze nie udało mnie się nic dowiedzieć więc musi wystarczyć, że jest profesjonalnym fanem zespołu, co wynika z solidności opracowania książki. Bo książka jest, jak młodzi mówią "zajebiście" szczegółowa i dopracowana.
My, czyli "Pink Floyd" i ja, znamy się tylko ze słyszenia i to jednostronnego tzn ja słyszałem ich i o nich, a oni o mnie nie. Ale recenzuję książkę, a nie zespół, więc ich sukcesy i porażki zostawiam fanom.
A tu krótko: moje znajomości kończą się na Marku Gaszyńskim i Darku Michalskim, wiekowych jak ja, a więc o wiele młodszemu profesjonaliście - Orskiemu mogę tylko pogratulować książki i życzyć dalszych sukcesów. Bo na to zasługuje. Jestem pełen podziwu dla autora za zebranie i opracowanie materiału w ekstremalnie szczegółowy sposób, jak i naświetleniu wielu tematów bocznych i towarzyszących. Załączone na końcu dyskografie (sześć\) i filmografia podnoszą encyklopedyczną wartość książki.

No comments:

Post a Comment