Friday 22 January 2016

Jan KARON - "Wspólne życie: ślub"

Jan KARON - "Wspólne życie: ślub"

Karon urodziła się w Lenoir, North Carolina, w 1937, jako Janice Meredith Wilson. Miała tak bogate życie, że nie sposób go nawet naszkicować. Urodziła dziecko mając 15 lat, powtarzając wyczyn swojej matki. Ślub wzięła wcześniej w Południowej Karolinie, bo tamtejsze prawo na coś takiego pozwalało. O burzliwym życiu jest napisane w angielskojęzycznej Wikipedii, a ja tylko powiem, że swoje marzenie, by być pisarką zaczęła spełniać w 1994 roku, w wieku 57 lat. Popularność zdobyła cyklem książek o fikcyjnym miasteczku Mitford i pastorze Timothy Kavanagh. Omawiana pochodzi z 2001 roku, a dla mnie jest absolutną nowością, jako, że nigdy o autorce nie słyszałem.
Dojechałem w pogodnym nastroju do ostatniej 153 strony, odłożyłem książkę i zacząłem definiować własne odczucia. Ze względu na miłość wszystkich do wszystkich w Mitford, wypada dostosować się do miłej atmosfery. A więc, wyrażam radość, że Jan Karon udało się ziścić swoje marzenia i zostać pisarką, cokolwiek o znaczy. Cieszę się też, ze nastrój opowiadania udzielił mnie się i zatraciłem chęć do ostrych krytycznych sądów, wskutek czego ograniczam się do zarzutu niedojrzałości w każdym względzie. Wyrażam zadowolenie, że wg nadruku na okładce:
„każda powieść o Mitford - numer 1 na liście bestsellerów 'New York Timesa'..”
Lektura niniejsza, szczęśliwie pogodna i niedługa, ustrzeże mnie ewentualnymi próbami czytania czegokolwiek, co Jan Karon napisała, pisze czy napisze. Oczywiście pała.

No comments:

Post a Comment