Monday 25 January 2016

Alain DECAUX - "Sekrety historii"

Alain DECAUX - "Sekrety historii"

Obejrzałem ze wszystkich stron książkę i nigdzie nie znalazłem, że to tom II, jak wskazuje strona na LC. Nie znalazłem również autora w polskojęzycznej Wikipedii, a w anglojęzycznej - rekordowo krótką notkę, którą przytaczam w całości:
Alain Decaux was born on 23 July 1925 in Lille, France. A historian by profession, he was elected to the Académie française on 15 February 1979.
Do tego bibliografia licząca 79 pozycji, po których przejrzeniu, nie jestem w stanie wymyślić żadnego tematu, w którym pan Decaux nie poczułby się au courant.
Dowodem jego wszechstronności jest również spis treści omawianej książki. Zaczyna od Kolumba, a potem mamy Dahlerusa - znajomego Goeringa, Lawrence'a z Arabii, Heydricha, Mussoliniego, Churchilla, Krawczenkę oraz Ben Guriona. W Kanadzie wyedukowano mnie, że lepiej znać się na jednym, a dobrze. Jakby nie patrzeć: tyle tematów na 208 stronicach brutto - to sztuka.

Powyższe, jest z mojej strony konsekwentną perswazją, byście, Państwo nie marnowali czasu na pana Decaux, bo zamiast jego nudnej opowieści, lepiej skorzystać, choćby z Wikipedii. O słuszności mojej propozycji proszę się przekonać na przykładzie zamachu na Heydricha czytając, wpierw Decaux, a następnie „Zamach na Reinharda Heydricha” w Wikipedii. A przecież nie wspominam o poważnych opracowaniach historycznych, których jest bez liku.

No comments:

Post a Comment