Tuesday 7 July 2015

Mika WALTARI - "Kto zabił panią Skrof ?"

Mika WALTARI - "Kto zabił panią Skrof ?"

Jego "Egipcjanin Sinuhe" gości, na mojej liście ulubionych książek pisarzy obcych, w pierwszej czterdziestce, ale rozumiem, że z jednej, a nawet z paru, książek historycznych trudno żyć w luksusie, a kryminałki forsę napędzają. Mamy rodzimy przykład Słomczyńskiego, który pracując nad przekładem "Ulissesa", zarabiał pisząc kryminały jako Joe Alex.
No to wziąłem i przeczytałem. Czytało się dobrze, oceniam też dobrze, zakończenie fajne, ale niczym "to" się nie wyróżnia wśród setek kryminałów na podobnym poziomie.

Od pierwszych stron sylwetki zarysowane tak wyrażnie, że akcję łatwo było przewidzieć; pachniało od początku romansidłem z trupem Cioci w tle. Szczegóły zakończenia przewidziałem na stronie 178, czyli 115 przed zakończeniem, czego Państwu nie życzę, bo będziecie się nudzili.

No comments:

Post a Comment