Tuesday 27 March 2018

Luca D'Andrea - "Istota zła"

Luca D'Andrea (ur.1979) wydał ten debiutancki thriller w 2016; na LC 6,95 (1017 ocen i 197 opinii)
Wikipedia:
...Popularność zdobył stworzeniem scenariusza do serialu obyczajowego 'Mountain Heroes', przybliżającego historię życia i akcji ratowników górskich w Dolomitach. Sukces serialu zainspirował młodego artystę do napisania 'Istoty zła', thrillera, który stał się hitem Targów Książki (w Londynie)..."

Na początku mam incydent ze zrozumieniem; np s.16:

"....zgodnie z wyznaniem wiary świętej pamięci Władimira Jakowlewicza Proppa (człowieka, który tak przejmował się narracją jak Jim Morrison paranoją)..."

Przeczytałem, co znalazłem o jednym (1895 – 1970), jak i o drugim (1943 - 71), i dalej ni diabła nie rozumiem. Za to spodobało mnie się określenie internetu (s.26):
....internecie, w tej wirtualnej demokracji naszych drogich kołtunów...”

Dalej „Bestia” wciąga tak, że już na drobiazgi nie zwracam uwagi. Trudno się oderwać, a „wkurza” mnie lokalna społeczność zamknięta i nieprzyjazna wobec „obcego”.
Po co ten „obcy” jest tak uparty, choć systematycznie zbiera łomot ? Chyba tylko po to, by czytelnicy dostali thriller, który zresztą w końcówce srodze mnie zawiódł. A że czytałem z zaciekawieniem, to nie wypada postawić mniej niż 7/10

No comments:

Post a Comment