Sunday 13 December 2015

Nora EPHRON - "Moja szyja mi się nie podoba"

Nora EPHRON - "Moja szyja mi się nie podoba"

Ephron (1941 - 2012); amerykańska pisarka, dziennikarka, scenarzystka i reżyserka filmowa, popełniła ten niby poradnik w 2006 roku, w wieku 65 lat. Tylko, że czytelnik nie odczuwa, że to książka, lecz raczej zbiorek piętnastu niezależnych felietonów na tematy tzw kobiece. Jak już nieraz pisałem nie uznaję pojęcia "literatury dla kobiet", bo jedyny dopuszczalny podział to na literaturę dobra i złą. Ta jest całkiem niezła, dowcipna, a tak ad hoc kojarzy mnie się z humorem w stylu Joanny Chmielewskiej, jak i Marka Twaina.
Reasumując lekki, dowcipny zbiorek felietonów, liczący 144 strony, idealny na krótką podróż czy długie czekanie. Obok czytania dzieł monumentalnych i pompatycznych, warto czasem zejść na ziemię i umieć się radować z satyry dnia powszedniego.

No comments:

Post a Comment