Monday 21 December 2015

Janusz BEYNAR - "Skutki uboczne"

Janusz BEYNAR - "Skutki uboczne"

Janusza Beynara (ur. 1962) dziadek to rodzony brat Pawła Jasienicy, a autor, z zamiłowania podróżnik, był na kilku wyprawach z Ewą Czeczot Beynar, córką Jasienicy. Jako, że jestem fanem Jasienicy jako pisarza i człowieka, musiałem zainteresować się tą pozycją. A w dodatku autor mieszka w Kanadzie mniej więcej tyle lat co ja, a że akcja toczy się tutaj, to konfrontuję realia z fikcją literacką.
Proszę Państwa, Beynar zrobił mnie w konia, bo męczyłem się potwornie, przysypiałem, układałem bardzo krytyczną ocenę w trakcie czytania i obiecałem sobie zakończyć lekturę na stronie 100, a tymczasem od strony 89 zaczął się pasjonujący thriller, logiczny, poprawny językowo i intelektualnie, który nie pozwolił mnie wstać od stołu do ostatniej, 374 strony.
Naprawdę mu się udało! Oczywiście można złośliwie zauważyć, że gdyby Alistera dyskretnie sprzątnięto 37 lat temu, to by sprawy nie było, ale takimi zarzutami każdy kryminał można ośmieszyć.
Gorąco polecam!!

No comments:

Post a Comment