Thursday 12 April 2018

Annie PROULX - "Tajemnica Brokeback Mountain"


Z ZASOBÓW BIBLIOTEKI W TORONTO !
Nie można pozytywnie oceniać opowiadania TYLKO dlatego, że na kanwie jego zrobiono dobry film !!! Film chwycił, to i opowiadanie ludzie kupią; i kupili, i wysoko ocenili.

Książka ma na LC 6,64 (1502 ocen i 165 opinii) i w większości wysoko gwiazdkowych opinii czytam, że film lepszy od książki. A jak może być lepszy, gdy opowiadaniu się daje 10/10 ??

Cale opowiadanie liczy 47 stron, które uzupełniono esejem „O ekranizacji Tajemnicy Brokeback Mountain”, lecz ja oceniam wyłącznie utwór bazowy.

Z twórczości tej pani, czytałem do tej pory „Kroniki portowe”, nota bene najwyżej z jej książek oceniane. I dałem pałę. (Polecam obszerną recenzję) Dlatego do tej lektury podszedłem z rezerwą, a w ogóle podszedłem - ze względu na wspomniane zachwyty. I niestety miałem rację, bo mimo ciekawego tematu, to jest to szmira, knot, gniot i chała. A przede wszystkim banał !!

Przekonywać nie będę, bo jak ktoś tego nie widzi, to i żadne argumenty nie podziałają. PAŁA


No comments:

Post a Comment