Wednesday 13 September 2017

Charlotte LINK - "Dom sióstr"

Charlotte LINK - "Dom sióstr"

Charlotte Link (ur. 1963) - niemiecka pisarka, omawianą pozycję wydała w 1999. Ta książka ma na LC 7,41 (3648 ocen i 524) opinie. Przy takiej ilości opinii trudno liczyć na zainteresowanie moją, więc krótko parę uwag.
Po pierwsze - niemieckie małżeństwo adwokatów w rozkładzie (małżeństwo, a nie adwokaci), udaje się na zadupie, by próbować ratować swój związek i mimo sprzyjającej aury odcinającej je od świata, nie mają sobie nic do powiedzenia, a żona stara się zabić nudę przypadkowo znalezioną lekturą. Gdyby znalazła "Kapitał" Marksa, również, by go z zapałem czytała i skutki mogłyby być ciekawsze. Naiwność tego bazowego pomysłu jest rozbrajająca. Po drugie - logikę postępowania kobiet uwieńcza jedna z końcowych rozmów (s. 1122):
„...- Ty... spałaś z nim, prawda? - zapytał....
Tak. Zrobiłam to. I nigdy w życiu nie wstydziłam się za coś aż tak bardzo....
Dlatego, że... okazał się łajdakiem?
Dlatego, że zawsze nim był. I dlatego, że wiedziałam to już przedtem. A mimo to... nie potrafiłam się oprzeć..
Dlaczego?...
Nie wiem....
Musisz przecież wiedzieć..
To takie trudne... Stało się. Przykro mi”

Miłość jest, dwie wojny są, trupy są, cierpień co niemiara, a najlepszy jest szpieg niemiecki, który molestowany przez dwie zakochane (47 i 16 lat), wybiera ucieczkę przed nimi, mimo pewnej śmierci.
Ale w ogóle, świetnie się czyta o jeszcze jednej la femme fatale i dlatego z pełnym przekonaniem polecam Państwu i daję gwiazdek 7



No comments:

Post a Comment