Sunday 18 September 2016

Laurece BERGREEN - "Poza krawędź świata"

Laurence BERGREEN - "Poza krawędź świata"

Bergreen (ur. 1950) wyspecjalizował się w biografiach; omawianą, o Magellanie, a dokładniej o jego wyprawie dookoła świata, rozpoczętej 10 sierpnia 1519 roku, wydał w 2003.
Naszła mnie refleksja, że, ja stary, prawie nic nie wiem o Magellanie, bo jeno, że opłynął kulę ziemską w pierwszej połowie XVI wieku, no i że jest Cieśnina oraz Obłoki Magellana.
No to zacząłem z zainteresowaniem czytać i muszę przyznać, że książka wciągnęła mnie od pierwszej strony, choć za literaturą tego typu nie przepadam. Jest to niewątpliwie zasługą autora, a pewnie i tłumacza – Jana Pyki, bo tekst jest przejrzysty, a język zrozumiały. Świetna lektura!

Niestety, zawiodę Państwa, bo nie mam nic ciekawego do dodania poza tym, co wyczytałem na:
http://www.polskieradio.pl/9/399/Artykul/1032469,Poza-krawedz-swiata-historia-rejsu-ktory-zdziesiatkowal-zaloge
Powtórzę tylko zakończenie:
„....."Poza krawędź świata" to opowieść o odwadze, samotności i zaślepieniu, a także barwny obraz do dziś mało znanych ludów i zamieszkanych przez nie lądów oraz pasjonująca jak najlepszy thriller kronika zmagań o władzę nad światem..."

Szczery jestem, to uczciwie wyznaję, że nie wiedziałem nawet o zabiciu Magellana przed końcem podróży, a w ogóle lektura wzbogaciła mnie intelektualnie, czego i Państwu życzę. Proszę przeczytać wskazaną recenzję, bo ja daję 9 gwiazdek i to koniec.

No comments:

Post a Comment