Sunday 1 July 2018

Grzegorz GOLĘBIOWSKI - "Cień przeszłości"


Grzegorz Gołębiowski (ur.1969) - ekonomista, dr hab., z sześcioma książkami ekonomicznymi na LC, postanowił napisać thriller i zrobił to uzyskując na LC wynik nader skromny: 5,95 (20 ocen i 13 opinii). Choć pół mojej rodziny to Gołębiewscy, a pół Gołębiowscy, to, o ile wiem, nic mnie z nim nie łączy. Jednakże zbieżność nazwisk wzmaga we mnie chęć posłużenia się opiniami innych, a tam powtarza się, że pomysł dobry, a wykonanie fatalne. Przedstawiam wyrwane zdania z dwóch opinii na LC:

basik (3 gwiazdki):
.......Cała powieść napisana jest w sposób bardzo nieudolny, styl autora fatalny, dialogi sztuczne, bohaterowie bezpłciowi, bo poza wyglądem , pracą i krótkimi wycinkami z ich życia bardzo mało o nich wiemy. Najbardziej jednak razi to, że autor nie potrafi wciągnąć czytelnika w całą fabułę bo ta jest nijaka, bez napięcia i oczekiwania co będzie dalej...."

Olovereads (5 gwiazdek):
".......Pomysł był świetny, klimat również jednak wykonanie fatalne. Akcja całej historii toczy się bardzo powoli, mozolnie wręcz nudno. Całą książkę czytałam ponad tydzień a ma ona lekko ponad 260 stron. Zwroty akcji są mało zaskakujące. Nie wzbudzały we mnie żadnych emocji. Sporo opisów jest totalnie zbędnych i niepotrzebnych....."

Kolej na mnie, a ja bez jakiegokolwiek nepotyzmu, co wyjaśniłem wyżej, uwzględniając natomiast, że to debiut i pamiętając casus Umberto Eco, uczonego mediewisty, który zdobył szalone powodzenie swoimi kontrowersyjnymi thrillerami, radzę naszemu dr hab popracować nad lekkością stylu i skrótami, a pierwszą próbę oceniam pozytywnie przede wszystkim ze względu na pomysł i stawiam gwiazdek 6

No comments:

Post a Comment