Saturday 20 January 2018

Stefan WIECHECKI - "W sidłach demona"

WIECH - "W sidłach demona"
czyli opowiadania sądowe
Szerzej o Wiechu pisałem przy "Ksiutach z Melpomeną", a istotę tego zbioru wyjaśnia autor opracowania tekstu i cennych przypisów – Robert Stiller:

"Obecny tom pt 'W sidłach demona', jak wszystkie tytuły w tej edycji zapożyczonym od jednego z utworów, zawiera komplet opowiadań Stefana Wiecheckiego drukowanych w dzienniki 'Dobry Wieczór! Kurier Czerwony' z 1932 roku, z wyjątkiem żydowskich, które weszły do tomu 'Mąż za tysiąc złotych', oraz tych, które ukazały się w sześciu książkach wydanych przed wojną i dlatego znalazły się w pierwszych dwóch tomach niniejszej edycji pt. 'Bitwa w tramwaju' u 'Zakochany złodziej'. Tak więc wszystkie drukowane tutaj opowiadania ukazują się po raz pierwszy w postaci książkowej.".

Proszę zwrócić uwagę na podtytuł, bo on wszystko mówi o treści. Nie liczyłem, ale na oko ponad 100 !!! mini felietonów na 200 stronach. Ten zbiór dykteryjek, facecji, grepsów, wiców i humoresek bawi i nie męczy intelektualnie, lecz jest dla mnie niespodzianką, bo przez 75 lat Wiech kojarzył mnie się tylko z panem Piecykiem, Geniuchną i ich znajomymi. Do tego ciekawe przypisy ułożone w porządku alfabetycznym przez Roberta Stillera

Niewybredna, świetna zabawa, a że moja notka jest na LC dopiero drugą !!!, gorąco polecam i gwarantuję śmiech w trakcie lektury. I znów w gatunku „rozrywki dla mas” - 10/10

No comments:

Post a Comment