Saturday 13 January 2018

Jeffery DEAVER - "Październikowa lista"

Jeffery DEAVER - "Październikowa lista"

Jeffery Deaver (ur. 1950) - autor thrillerów, na LC ma 53 pozycje, 711 fanów, a ja go nie znam, ale teraz poznam. Ten thriller z 2013 roku ma notowania: 7,16 (283 ocen i 64 opinie), a na e-booku 379 stron.
Motto:
"Życie można zrozumieć, patrząc nań tylko wstecz; żyć jednak trzeba naprzód." (Soren Kirkegaard)

Ponad 50 lat temu Cortazar eksperymentował z czytelnikiem w „Grze w klasy” i teraz mnie się przypomniał, gdy Deaver kazał mnie zacząć lekturę od 36 rozdziału tj od końca. Przez chwilę miałem zamiar go przechytrzyć i czytać od początku historii czyli od końca książki. Ale na starość już mniej mam chęci do eksperymentów więc pogodziłem się z narzuconym porządkiem.

No i co? Dużo lepsze niż modne kryminały skandynawskie, każdy rozwlekły, ciągnący się przez co najmniej 500 stron i zabierający dwa lub trzy dni. A tu wystarczyło jedno przedpołudnie, bo stron 344 (e-book 379) i zadowolenie z lektury, bo czytało się „lekko, łatwo i przyjemnie” z uznaniem dla pomysłu odchodzącego od schematu.

Od kryminału nic więcej nie oczekuję i dlatego z pełnym przekonaniem daję w tym gatunku 10 gwiazdek.

No comments:

Post a Comment