Monday 4 December 2017

Andrzej RODAN - "Historia głupoty w Polsce"

Andrzej RODAN - "Historia głupoty w Polsce" t. I-II

UWAGA! Mimo zapowiedzi dwóch tomów w tytule, pod podanym adresem jest jedynie jeden, liczący 175 stron i składający się z 7 rozdziałów

Jestem zaskoczony, bo nigdy o tym autorze nie słyszałem, a ponoć jest sławny. No to czuję się zaszczycony, że jego najnowszą książkę wprowadzam na LC i jako pierwszy recenzuję.

Jestem tym bardziej zainteresowany, że wysoko cenię (10 gwiazdek) „Dzieje głupoty w Polsce” Aleksandra Bocheńskiego, które gorąco Państwu polecam.

Andrzej Rodan (ur.1945) - Wikipedia:
„..polski pisarz, publicysta, filozof, z wykształcenia historyk kultury...."

Na LC 13 książek, łącznie 18 opinii, dwie pozycje ocenione powyżej 6. No to nie wesoło!!!

No i stało się, dorwałem się, nie jadłem, nie piłem, tylko paliłem, a na siusiu wyszedłem tylko dwa razy, póki nie doczytałem do ostatniej strony, bo Rodan mnie okradł z moich myśli i zamiarów napisania właśnie czegoś takiego !!

Wybaczam mu, bo wykazał się dużą wiedzą i pracowitością, cytując wielu klasyków piszących o głupocie, w tym wspomnianego wyżej Bocheńskiego. Te walory pozwoliły mu stworzyć TRZEŹWY OPIS PIJANEJ POLSKIEJ RZECZYWISTOŚCI połączony z ALTERNATYWNĄ HISTORIĄ POLSKI, łatwą do przyswojenia przez licealistów, bo ciekawą, pikantną z najważniejszymi przesłaniami wyróżnionymi tłustym drukiem.

Miałem zamiar zacząć recenzję od ostrzeżenia: „Lektura niewskazana dla katopolaków i elektoratu PiS”, lecz po namyśle przyznałem rację Mariuszowi Przybyle, którego Rodan cytuje:

„....„Obawiam się, że »Dzieje głupoty w Polsce« Rodana, to taka niekończąca się opowieść. Ktoś, kto się za to zabrał, będzie miał zajęcie do końca życia, a i dla wnuków coś zostanie. Tym razem odpowiem na serio, bez dowcipkowania. Ich przekaz nie jest skierowany do nas, do ludzi, którzy doskonale sobie zdają sprawę, że dzisiejsze rządy w Polsce, to piramidalna głupota, dyletanctwo, indolencja, a rządzący to marionetki w rękach człowieka oszalałego z nienawiści, który u schyłku swojego życia mści się na wszystkich. Za całe swoje nieudane życie i za »zamordowanie« mu brata. Pikuś, że do tego »mordu« sam przyłożył swoją rączkę. Wracając do przekazu PiS w mediach. Jest on skierowany do sekty smoleńskiej, twardego elektoratu któremu otumaniono mózgi z wielkim udziałem Kościoła, Telewizji PiS-owskiej i zatkano mordy ochłapem »500+«. To im Jarosław wmawia, że tylko PiS jest w stanie uratować Polskę z łap Unii sterowanej przez krwiożerczych Niemców. Śmieszne? Nie za bardzo. Bo Jarosław został upokorzony. Jego reakcje zaś będą niekontrolowane i niebezpieczne”

Z kolei Bogdan J. Hilczer, poeta, działacz społeczny, publicysta kończy swoją wypowiedź tak:
"...Przystąp więc do lektury »Historii głupoty w Polsce«… satysfakcja gwarantowana”.

To co ja mam dodać ? Że całe życie się uczę, że od dzisiaj „miłuję bliźniego (Rodana), jak siebie samego”, że książka jest potrzebna i że Państwo musicie ją przeczytać... 10/10, mimo, że pod względem literackim arcydziełem nie jest. (Publicystyka nie musi).

UWAGA!! Książka dostępna na:
file:///C:/Users/user/Downloads/Andrzej-Rodan-Historia-glupoty-w-Polsce-ebook%20-%20kopia.pdf


No comments:

Post a Comment