Saturday 13 July 2019

Jo NESBO - „Nóż”


12 tom  z  pijakiem  Hole.  Jeden  z  czytelników  pisze:  „Nesbo  dogonił  Mroza”.  Błąd,  bo  przegonił.  Mróz  skończył  z  Chyłką  na  9 tomie,  a  Nesbo  wydał 12.  W  dodatku  Hole  w  porównaniu  z  Chyłką,  to  pijak  amator.
Ile  można  jechać  na  tym  samym?  To  przypomina  weterana  wojny  żądającego  przywilejów,  bo  on  pierwszy  przepłynął  rzekę.  W  końcu  wszyscy  mieli  go  dosyć.
Z  Hole  podobnie;  dla  przykładu   trzeci  z  serii  „Człowiek  nietoperz”  ma  na  LC 12192 ocen  i  1218 opinii,  dziesiąty  tom – 6079 i 654, a  omawiany  „Nóż” 300 i  57.  Oczywiście,  z  czasem  statystyka  tej  książki  się  poprawi,  ale  nie  zmieni  to  faktu,  że  czytelnicy  woleliby  coś  nowego.
Do  tego  objętość  (ebook 939 stron),  którą   do  tej  pory  jakoś  znosiłem,  a  obecnie  szkoda  już  mnie  czasu.  Stawiałem  Nesbo  wysokie  oceny,  bo  Harry  da  się  lubić,  ostatniej  dałem  3/10  jako  ostrzeżenie,  a  teraz,  po  dłuższej  przerwie,  jestem  łagodniejszy  i  daję  6/10  z  apelem  do  Nesbo: „Nie  męcz  więcej  swoich  fanów  tym  pijaczkiem,  bo  się  przejadł!” 
PS   Czyta  się  DOBRZE,  lecz  to  STRATA  CZASU

1 comment:

  1. Dziękuję za recenzję. Pozdrawiam Pana z deszczowego i burzowego Południa Kraju.

    ReplyDelete