Thursday 5 November 2015

Eric Jerome DICKEY - "Siostrzane dusze"

Eric Jerome DICKEY - "Siostrzane dusze"

Dickey (ur. 1961) pisze głównie o, jak to teraz się mówi, o Afro – Amerykanach i ich, nazwijmy to umownie - "emocjach". Nic więcej nie udało mnie się znaleźć. Wikipedia:
"A New York Times bestselling author, he is particularly known for his novels about contemporary African-American life. His best-known works include An Accidental Affair (2012), Sister, Sister (1996), Liars Game (2000), and Thieves' Paradise (2002)".

Te początkujące jego karierę "Sister, Sister" z 1996, to nasze "Siostrzane dusze", które scharakteryzuję krótko: n i e k u m a m !
Sposób myślenia i rozumienia trzech Murzynek, pardon Afro – Amerykanek jest dla mnie czczą abstrakcją. Mówienie o seksie, takie jak w książce, do mnie - białego - nie przemawia, a brak wyobraźni nie pozwala mnie pojąć przedstawionych stosunków między mężczyznami a kobietami. Humorystyczne sceny czasem umiem rozpoznać, ale mnie nie bawią.
W tej sytuacji nie przekreślam książki, lecz oceniam stosunkowo nisko, ze względu na małą zdolność własnej percepcji.
Może i dobra, ale nie dla mnie.. CZARNY O CZARNYCH DLA CZARNYCH !!

No comments:

Post a Comment