Monday 23 November 2015

Andrzej PILIPIUK - "Carska manierka"

Andrzej PILIPIUK - "Carska manierka"

Pilipiuk (ur.1974), wg Wikipedii "polski pisarz fantastyczny...". To się zgadza, bo jego literacka płodność jest de facto fantastyczna. Przez długi czas unikałem go, bo widziałem gdzieś jego nazwisko w okolicach Ziemkiewicza, a ludzi z tego grona się brzydzę. Wskutek sklerozy zapomniałem chwilowo o swojej awersji i wypożyczyłem z tutejszej biblioteki, obok omawianej, "Wampira z MO". A skoro już trafiły do mojego sanktuarium, to je przeczytałem.
Zacząłem od tego zbioru opowiadań (z 2011) i od pierwszych stron Pilipiuka polubiłem. Ma chłopak pomysły i ma zdolność opowiadania. Zresztą tych walorów tak wiele, że trudno wszystkie wymienić. Przede wszystkim logiczny przebieg zdarzeń i całkiem niezły język polski. Już to wystarczy na pozytywną ocenę.
Każdy ma prawo do indywidualnych skojarzeń, więc, nikomu mojej opinii nie narzucając, wyjawię, że w trakcie lektury przypominały mnie się utwory Rylskiego i Twardocha.
Nie są to jakieś arcydzieła, lecz literatura dobra, solidna, a przy tym „miła lekka i przyjemna”; po prostu polecam, a i sam sięgnę po jego inne pozycje. Z gwiazdkami jestem ostrożny, lecz przecież zawsze będę mógł dorzucić.

No comments:

Post a Comment