Saturday 30 June 2018

Mariola ZACZYŃSKA - "Gonić króliczka"


Z ZASOBÓW BIBLIOTEKI W TORONTO
Książka ma na LC 5,51 (80 ocen i 10 opinii), a o autorce dowiedziałem się co nieco z wywiadu z nią na: http://kulturasiedlecka.pl/branch,e-kultura,article,310,zakladamy_klub_twardzielek.html

"...Skończyłam podyplomowe studium scenariopisarstwa na łódzkiej Filmówce. Moje magisterskie wykształcenie, to "głupi kaowiec", jakby powiedzieli bohaterowie filmu 'Rejs'. Świadomie zrezygnowałam ze scenopisarstwa, mimo że podobno mam predyspozycje. Lubię wieś i nie odnalazłabym się w Warszawie, a musiałabym tam być, chcąc pracować w tym zawodzie. Poza tym wolę pisać książki.
...Rynek wydawniczy jest trudny dla takich szarych żuczków jak my. Ja to przeszłam, nie mając żadnego wsparcia i znajomości. Ten rynek rządzi się swoimi prawami. Bardzo dużo fajnych rzeczy przepada. A poza tym... teraz wszyscy piszą! Aktorzy, dziennikarze, celebryci... To straszne! Co za konkurencja!...."

"...teraz wszyscy piszą !..." - mówi autorka. No właśnie, w tym problem !
Po przykrych doświadczeniach z polskimi autorkami, asekuruję się wypowiedziami innych. I tak z 10 opinii na LC wybrałem zgodne z moim odczuciem:

Ghia (bez oceny): „..Wczoraj przewertowałam z jakieś 40 stron i nie jestem w stanie skończyć tej książki. Nie lubię takiej literatury po prostu jeden chaos. Jak na romansidło to brak w tym emocji, mam wrażenie, ze w tej książce ktoś kogoś wciąż goni... temat feminizmu i medialna otoczka też mnie nie kręci ..."

mariola3108 (2 gwiazdki): "Niestety mnie ta książka nie urzekła. Podchodziłam do niej dwa razy i z każdą przeczytaną stroną wydawała mi się jeszcze nudniejsza. Wreszcie gdy dobrnęłam do połowy stwierdziłam, że skoro tak daleko zaszłam, to przeczytam ją do końca, bo może jeszcze coś mnie zaskoczy. Niestety nic mnie nie zaskoczyło. Książka w mojej ocenie jest nudna, bezbarwna, nijaka i nie zostawia po sobie nic. "

Aneta (3 gwiazdki): "Przeczytałam pierwsze 20 stron, myślę sobie "daj jej szanse". Przeczytałam kolejne 30 i nie dałam rady, odłożyłam. Druga w moim życiu książka, którą odkładam niedoczytaną. Nie polecam".

Ilons (5 gwiazdek): ".......Banalna z zadziwiającymi zbiegami okoliczności, przewidywalnymi zwrotami akcji, smakowitym sarkazmem głównej bohaterki, z prześmiewczym obrazem polskiej sceny politycznej i ukazująca kluczowe prawdy związane z relacjami damsko – męskimi. Pełen ciepła i humoru romans dla niewybrednych czytelników. "

figa1992 (3 gwiazdki): "Raczej niezbyt ambitna lektura... Książka najlepsza na jakąś podróż albo leżenie plackiem na plaży, gdy nie planujemy specjalnego wysiłku umysłowego. Po prostu: do przeczytania i nic więcej."

To równa połowa opinii na LC. Ode mnie tylko jedno słowo: AMATORSZCZYZNA 3/10





No comments:

Post a Comment