Wednesday 16 September 2015

Fabio VOLO - "Czekam na ciebie całe życie"

Fabio VOLO - "Czekam na ciebie całe życie"

Fabio Volo (ur.1972 – oryg. Bonetti), pisarz, aktor i prezenter telewizyjny; omawianą książkę wydał w 2003. Jest to dowcipne przedstawienie problemów współczesnego człowieka. Jak wiadomo, najpotężniejszym uczuciem jest STRACH. W przypadku bohatera - autora diagnozę stawia przyjaciel – lekarz (str. 20-21):
" twój problem to nie strach przed śmiercią, ale strach przed życiem... ..Twoje leki, twoje niepokoje biorą się stąd, że egzystujesz, a nie żyjesz... ..Jeśli chcesz być szczęśliwy, jeśli chcesz być wolny, naucz się kochać. Kochać i pozwalać się kochać. Twoje życie jest teraz pozbawione miłości. Nie kochasz swojej pracy, nie kochasz żadnej kobiety, nie kochasz sam siebie. W konsekwencji - nie kochasz świata".
Święta prawda, ale na to trzeba "luzu", o który trudno w trakcie nieustannego "wyścigu szczurów". Zestresowany bohater uświadamia sobie, że... (str.23)
"Idiotyczne jest odkryć, że się wie, jak umierać, a nie - jak żyć"
Nim przejdę do wychwalania tej lektury parę myśli bohatera, który postanowił się zmienić:
str.36 - "Biegałem i kuśtykałem od lat w poszukiwaniu odrobiny szczęścia, ale w rzeczywistości kontynuowałem pogoń za przyjemnością. Zawsze mieszałem obie te rzeczy. Szczęście i przyjemność"
str.96 - "Na całe szczęście zrozumiałem, że moje życie ma taką wartość, jaką sam mu nadam swoimi wyborami i odwagą swoich decyzji..."
No i, definicja uroczego pojęcia "kobiet z odzysku": to te, które pełne optymizmu wychodziły za mąż w wieku 20 lat, by w wieku 30 stać się doświadczonymi rozwódkami.
W zasadzie książka jest moralitetem podanym z iście europejskim wdziękiem i humorem. Świetna zabawa, gorąco polecam.

No comments:

Post a Comment