Thursday 22 September 2016

Magdalena ZAWADZKA - "Taka jestem i już"

Magdalena ZAWADZKA - "Taka jestem i już"

Magdalena Zawadzka (ur. 1944) - wszechstronna aktorka, która zdobyła popularność rolą Basi w "Panu Wołodyjowskim" (1968), od 1973 roku żona Holoubka (1923 – 2008) wspomina i przedstawia nam swoje felietony.
Zawsze ją lubiłem, a że inni też, więc nie mam powodu by jakoś tam ją wychwalać. Powiem więc krótko o książce.
Składa się z dwóch części: wspomnień, podzielonych na "Wspomnienia" i "Podróże" oraz felietonów. Pierwsza część to uroczy album z plejadą zdjęć opatrzonych autorki komentarzem, który mnie szczególnie się podobał, bo jestem od autorki o rok starszy, więc istnieje pewna wspólnota wspomnień jak np dotyczących mundurków w Liceum im Curie Skłodowskiej na "mojej" Saskiej Kępie.
Natomiast miłe felietony adresowane są do pewnego typu odbiorcy, do którego się nie zaliczam, więc je przeleciałem z obowiązku i uważam za miłe i nieszkodliwe.
Ze względu na sentyment - 7 gwiazdek

No comments:

Post a Comment