Friday 17 May 2019

Johanna SINISALO - „Nie przed zachodem słońca”


Johanna Sinisalo (ur. 1958) - fińska pisarka, krytyk, redaktor antologii i scenarzystka programów i seriali telewizyjnych, kreskówek i filmów oraz słuchowisk, autorka powieści science fiction i fantasy.   Ta  z  2000 r.,  to  powieść  fantasy,  dostępna  na:  https://docer.pl/doc/xvccvx
  Wikipedia:
„Powieść ma narrację pierwszoosobową, z kilkoma narratorami (Anioł, Ecke, Martes, Spiderman, Palomita), których głosy się przeplatają; fragmenty tekstu w I. osobie przeplecione są dodatkowo z paradokumentalnymi fragmentami fikcyjnej literatury, folkloru, dokumentów i newsów, dotyczących historii relacji ludzi z trollami”.
Główny  wątek  to  przyjaźń  geja  z  trollem.  Czego  to  ludziska  nie  wymyślą??!!!  Dochodzi  do  tego jeszcze sąsiadka  Palomita,  Filipinka  zniewolona  przez  męża.
Mimo  tych  dziwactw  i  wskutek  bardzo  różnych  opinii  na  LC  (średnia  6,71)  postanowiłem  z  uwagą  przeczytać.
I  czytałem  do  s.128  (z  264 pdf}.   Pesik  to  troll,   a  bohater -  gej  to  oryginał,   który  tak  sobie  z  trollem  poczynał:   (Pesik  po zagryzieniu  świnki  morskiej)
„….Pesik  oczyszcza  leniwie  pyszczek  z  krwi,  a  ja  chyba  nie  do  końca  zdaję  sobie  sprawę  z  tego,  co  robię,  ale  przyciągam  go  bliżej  siebie,  bardzo  nieznacznie  i  ostrożnie,  i  w  momencie,  gdy  jego  gorący  grzbiet  dotyka  mojego  brzucha,  wybucham  jak  wulkan..   …Sperma  poplamiła  Pesikowi  grzbiet,  a  mnie  uda…”
Przed  laty  Janek  Himilsbach,  naumyślnie  szokował  słuchaczy  swoimi  doznaniami  erotycznymi  z  rurą  od  odkurzacza,  robiąc  sobie  z  nich  „dżadża”.   Ale  to  był  niewybredny wygłup  w  „Harendzie”,  przy  piwie.  W  wydaniu  książkowym  takich  talentów  nie  kupuję.   Mimo  pozytywnego  nastawienia,  siląca  się  na  oryginalność  autorka  nie  pozostawia  mnie  wyboru:  PAŁA!!


1 comment:

  1. Surowa notka. Pozdrawiam z upalnego Południa Kraju.

    ReplyDelete