Sunday 7 November 2021

Przemysław SEMCZUK - „Cyklon”

Nie  czytałem  nic  Semczuka,   zdziwiłem  się  rozbieżnością  ocen  na  LC,  postanowiłem  sam  przeczytać,  by  wydać  niezależną  opinię   i  żeby  nie  marudzić  powiem  krótko:  jako  stary,  złośliwy  zrzęda  zwykłem  autorom  wytykać błędy,  brak  znajomości  epoki  czy  też  inne  niedorzeczności.   Semczuk   wydawał  się  łatwym  kąskiem  na  pożarcie,  bo  co  on  może  wiedzieć  o  życiu   w  PRL-u,  skoro  urodził  się  prawie   30  lat  po  mnie.  I  tu  wielka  niespodzianka  i  jego  wygrana,   bo  w  całym  tekście  nie  znalazłem  ani  jednej  sytuacji  wątpliwej   tzn.  że  osoby  i  zdarzenia     wiarygodne.  Również  dialogi  charakteryzujące  się  zwięzłością  robią  wrażenie  autentycznych. 

Semczuk  dokonał  dużej  sztuki,  bo  poruszając  w  gruncie  rzeczy  tematy  oklepane,  przedstawił  je   ciekawie  do  tego  stopnia,  że  wypełnił  mnie  niedzielę,  uniemożliwiając  inne  zajęcia,  lecz  jest  dopiero  19,   to  jeszcze  zdążę  coś  w  domu  samotnika  zrobić.  Brawo  Semczuk,  dobra  książka!!   8/10

  

1 comment:

  1. Jeszcze nic z Autora nie czytałem, ale zaglądnąłem z ciekawością na Lc. Skorzystam z rekomendacji :) Serdecznie pozdrawiam z południa Kraju - piękna , gwiaździsta noc i chłodno :)

    ReplyDelete