Wednesday 3 November 2021

Bernhard SCHLINK - „Olga”

 Schlink  to  autor  jednej  dobrej  książki,  której  popularności  pomógł  film  z   Kate Winslet, David Kross i Ralph Fiennes w rolach głównych. Gwoli  ścisłości  dodam,  że  chodzi  o  „Lektora”,  który  na  LC  ma  7.2 (5377 ocen i 465 opinii) ,     a  ode  mnie  dostał  5/10.   Recenzowałem  jeszcze  jego  „Kobietę  na  schodach”  z  podobnym  wynikiem.  Omawiana  obecnie  „Olga”  ma  na  LC  6.51 (105 ocen i 32 opinie),   ode  mnie   maksimum  4/10,  a   zamiast  recenzji  cytuję   recenzję  na  LC  oznaczoną  godłem  Ola;

Nie doczytałam tej książki. …        …. "Olga" zaskoczyła mnie swoją przewidywalnością i przeciętnością. Czytałam, i czytałam i miałam wrażenie, że ta książka jest pusta, banalna, przewidywalna. …         …. Moje poczucie czytania czegoś bezwartościowego kazało mi "Olgę" odłożyć. Szkoda mi czasu na takie lektury, jak tyle innych, przyciągających mnie książek czeka w kolejce. Poległam.” 

Tak  więc,  po  trzech   książkach  tego  autora,  które  oceniłem  5, 5, 4,  nie  zostanę  jego  fanem

1 comment:

  1. Ja raczej teraz kładę jednak nacisk na książki - podręczniki - odświeżam wiedzę z najnowszych podstaw. Ale Pana rekomendacje biorę pod uwagę :) Serdecznie pozdrawiam z okolic Krakowa :)

    ReplyDelete