Friday 5 November 2021

Mia MARCINÓW - "Bezmatek"

 Marcinów  (ur.1985)   – polska filozofka i pisarka, doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. Laureatka Paszportu „Polityki” 2020 w dziedzinie literatury.  Wykształcona,  inteligentna,  wrażliwa  i   wiele  innych  walorów,    a  to  wiem,  bo  lektura  tego  jej  debiutu  literackiego  wywołała  wypieki  zachwytu  na  moim  licu.   Toż  to  konkuruje  w  pewnym  sensie  z  „Matka  odchodzi”  Różewicza,  czego  autorka  jest   świadoma,  bo  w  połowie  książki  o  tym  utworze  wspomina.  Tylko,  że  Różewicz   wydał  swój  utwór  w  wieku  78, a  Marcinów – 35.

Mam  szczęście,  bo  również   ten  utwór  recenzował  mój  ulubiony  profesjonalista  Jarosław  Czechowicz,  którego  recenzję  gorąco  polecam 

http://krytycznymokiem.blogspot.com/2020/05/bezmatek-mira-marcinow.html

A  ja  stawiam  8/10,  tyle  samo  co  Różewiczowi

1 comment:

  1. Skorzystam z rekomendacji. Słyszałem, ale nie czytałem. Pozdrawiam serdecznie ze słonecznego Południa Kraju :)

    ReplyDelete