Thursday 23 April 2015

Ragnhild N. GRODAL - "Bestia !"

Ragnhild N. GRODAL - "Bestia !"

Najpierw musiałem rozgryżć kto zacz ten "Grodal", bo ani wydawca, ani LC nie uchylają rąbka tajemnicy. Tłumaczenie norweskiego na polski wyszło komicznie, wybrałem więc przekład na angielski:
"Ranghild Nilsen /Grodal/ /born 6 March 1958/ is a Norwegian writer, playwright, educator and lecturer. Ranghild Nilsen grew up in what she describes as a rather cramped environment far south of Norway. She thought she would become a nun and traveled to Germany to explore this when she was nineteen. But after much spiritual quest she left monastic community and was a while itinerant hippie with street theater in Germany, Holland and Denmark. Eventually she took hold of studies and completed a lengthy education in Norway and the USA in music, communication and movement therapy, and currently holds the title Cand. Musico., MA from USA in communication and movement therapy.."
Znalazłem jeszcze wykaz 13 jej książek, w którym "Bestia!" jest czwarta /1996/, ale nie jest wymieniana wśród jej najlepszych. Wydawca kit nam wciska:
"Kolejna książka z serii zapoczątkowanej bestsellerem Josteina Gaardera - Świat Zofii"
Już samo zestawienie arcydzieła /u mnie 10 gwiazdek/ sławnego pisarza z nieznaną książka nieznanej autorki, o której sam wydawca nie umie nic powiedzieć, szokuje i ujawnia, że to tylko komercyjny chwyt.
Recenzji nie będzie, bo bełkotu pseudonaukowego oceniać nie wypada; po prostu należy pominąć milczeniem. Jeśli ktoś zdecyduje się kontynuować lekturę radzę zajrzeć do Wikipedii pod hasła: kamienie runiczne znaki runiczne, runy. Ja jestem za starym wygą, by brnąć dalej w te DYRDYMAŁY.

No comments:

Post a Comment