Friday 15 August 2014

Emmanuel CARRERE - "Przeciwnik"

Emmanuel CARRERE - “Przeciwnik”
Książka słabiutka, ale opisywana rzeczywistość straszna. Tym bardziej straszna, że Jean Claude Romand MORDERCA swojej żony, dwojga dzieci , jaki i swoich rodziców, skazany na dożywocie w 1996, wg wszelkich znaków na niebie i ziemi, WYJDZIE NA WOLNOŚĆ W 2015 ROKU. A więc Francuzi mają podobny problem do naszego, gdy bezmyślnie zmieniono w Polsce prawomocny wyrok kary śmierci na 25 lat więzienia.
Szczegóły o Romandzie dostępne są w Wikipedii, no i w tej nieudanej książce, więc nie będę się nimi zajmował. Natomiast warto zastanowić się dlaczego ta książka powstała, bo po oświadczeniu autora: /str.38/
„Wstydziłem się przed własnymi dziećmi, że ich ojciec pisze na taki temat..”
- pozostaje mnie przypuszczać, że „jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze”. Bo skoro Truman Capote zarobił „kasę” na powieści kryminalnej „In Cold Blood”, to czemu powtórzenie pomysłu miałoby nie przynieść pieniędzy i sławy Carrere, korespondującemu z mordercą. Tylko, że Capote zachwycił swiat w 1948 r. cudowną opowieścią „Other Voices Other Rooms”, w 51 r – „Grass Harp”, no i superbestsellerem w 58 r - “Breakfast at Tiffany”. Siedem następnych lat nic ciekawego nie napisał, aż wpadł na pomysł rozmawiania z mordercami aż do wykonania wyroku śmierci. Podejrzewano w tym pewną rolę jego homoseksualności, a powstała książka może jest OK, lecz mnie nie powaliła. Ale Capote miał jednak talent, a ......
Reasumując, wg mnie, to pan Carrere „spieprzył” ciekawy temat, a Państwu proponuję Wikipedię /niestety nie znalazłem w jęz. polskim/

No comments:

Post a Comment